Thursday, May 7, 2009

acara rebut kerusi dan merebut gula-gula di Sidang DUN Perak.

Sekumpulan orang awam yang ingin masuk melihat acara hari keluarga Perak di bangunan SUK hari ini





sebelum acara berlansung kumpulan ini bersorak dan yakin akan memenangi setiap acara hari keluarga tersebut



Saat acara rebut gula-gula sedang berlansung, peserta berdebar-debar mendengar syarat pertandingan



Acara hari keluarga Adun negeri Perak hari ini, dimulakan dengan acara rebut kerusi, setelah beberapa pusingan diadakan kerusi itu akhirnya menjadi rebutan antara Sivakumar pelajar tahun dan Ganesan pelajar tahun 2. Saat pusingan terakhir ingin dijalankan tiba-tiba Sivakumar enggan bangun sebaliknya tetap duduk dikerusi tersebut. Ini menyebabkan seketeriat hari keluarga terpaksa menolak Sivakumar sebagai finalis acara merebut kerusi kerana melanggar syarat pertadingan.





Keengganan sivakumar bangun dari kerusi menyebabkan petugas hari keluarga terpaksa mengangkatnya.


Hari keluarga ini juga terpaksa dikawal rapi oleh pihak berkuasa apabila ada kumpulan cuba membawa pasukan sorak masing-masing tanpa memahami acara itu hanya untuk warga adun Perak sahaja.



Bagi acara merebut gula-gula didapati kedua pasukan berusaha bersungguh-sunguh memenangi pertandingan itu, sampai akhir perlawanan tidak dapat dipastikan siapa yang paling banyak mendapat gula-gula tersebut.


Program ini walaupun dijadualkan dirasmikan di sebelah pagi, namun disebabkan kehangatan acara yang berlansung, acara perasmian terpaksa dilewatkan 5 jam dari waktu asal.


Setelah acara ini berakhir didapati beberapa penyokong pasukan yang tewas telah menyuarakan ketidakpuasan hati mereka, didapati mereka mula memberontak dan melakukan protes ke atas pihak penganjur.

No comments: