Sunday, April 5, 2009

beza dua klip video...







Apa beza dua video klip diatas...

Video satu program untuk meraikan Sambutan Hari wanita peringkat kerajaan negeri Selangor dan juga meraikan ulangtahun pemerintahan Kerajaan Pakatan rakyat di negeri Selangor. Program ini berlansung di Hatta Square , Pandan Mewah, Ampang Selangor dan Adun Teratai telah bertindak sebagai tuan rumah. Namun pengisiannya lansung tidak mencerminkan adanya PAS dalam kerajaan negeri Selangor, atau adakah PAS memang sudah menjadi Lembu yang ditarik hidungnya? demi inginkan kuasa mereka menerima sahaja polisi DAP dan PKR asalkan mereka boleh memerintah.

Video dua pula dianjurkan oleh Pertubuhan Kebajikan Cina dan Zahid hanya bertindak sebagai tetamu, segala pengisian program ditentukan oleh penganjur, malah kehadiran majoritinya orang Cina.

Ini jauh berbeza dengan video kedua, yang nyata PAS terlibat sama menganjurkannya, adakah PAS cuba menafikannya? Jika tidak masakan Dr Halimah dan Muslimat PAS lain boleh datang sama meraikan karnival tersebut. Mungkin agaknya itu merupakan tandanya PAS sudah menerima program tersebut. Yang menyedihkan lagi ia dirasmikan oleh Isteri Menteri besar sendiri, inilah tahap wanita muslim dibawah pakatan rakyat...yang sanggup mengorbankan prinsip demi kuasa.


PAS mengatakan UMNO terdesak kerana mengunakan artis cina yang seksi, walhal di Selangor PAS, Pkr dan DAP meraikan hari wanita dengan nyanyian dan tarian separuh bogel, inilkah tanda mereka besyukur menjadi wanita...agaknya inilah erti kebebasan pada wanita yang sering dilaungkan oleh meraka, Timbul persoalan adakah ini aturcara program yang mengamalkan amal maaruf nahi mungkar seperti digembar gemburkan oleh kerajaan pakatan rakyat? atau DAP dan PKR sedang berdakwah kepada PAS bagaimana ingin menjadi liberal, sape tau kan..

Agaknya inilah Islam versi Erdorgan/Anwar yang ingin PAS laksanakan di negeri-negeri pakatan rakyat yang mereka memerintah..agaknya tok Guru setuju ke dengan program macam ini? atau akan ada fatwa lain selepas ini nanti...

Fikirkan sendiri...

2 comments:

Desperado said...

Heh...memang pun budaya diorang, tempat aku kat penanti tuh, sebelah simpang tiga dekat jirat cina, semua ada cina seksi menari!

Tom yam Pok Tek said...

so sebenarnya takde isu pun benda ni anwar mainkan saje nak kasi gempak jer..